Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Jag avstår från alkohol

Av Jill - 28 mars 2015 11:34

Hej hopp! 
Idag är en bra dag, vilket jag inte hade igår. Kanske som ni märkte igår. Men det bli lätt så när man inne i depressioner. Då går humöret upp och ner. 

Läste nyss ett bra inlägg om att avstå alkohol, eller h*ns synsätt på alkohol. Det är både viktigt och bra att har olika perspektiv på just alkohol. Jag tycker jag ser allt yngre konsumenter när det gäller alkohol, men snälla ni under 18...inga problem lös med dricka. Jag dömer dock inte er, det är svårt att vara ung och vara sig själv i det samhället vi bor i. Men varför inte trotsa lite och vara sig själv utan alkohol? Prova, det är värt det! Själv dricker jag ingenting, då jag har bestämt mig för att verkligen omkonvertera till buddhismen i år. Självklart, ibland blir jag sugen på en öl ibland. Men jag står emot det suget, för att jag vill verkligen inte ha det giftet i mig. Visst är det ett gott gift men alla konsekvenser från det får mig att tacka nej till alkohol. Är jag ute på krogen med mina vänner och flickvännen så tar jag alltid ett glas cola eller vattten. För jag vet att jag kan roa mig utan alkohol, tycker nästan synd om de som inte kan ha roligt utan. 

Jag dömer som sagt ingen! 
Vill du dricka, good for you. 
Vill du inte dricka, great for you. 

Jag tror att det mesta vi gör i vårt liv så har vi alltid ett val. Att göra eller inte göra. Sen så ska man inte bli dömd för det man väljer att göra med sitt liv. För man har bara ett liv och det ska levas. 

Kram//Charlie

P.S Hata mig hur mycket du vill, men sådana kommentarer kommer inte att visas på denna bloggen. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jill - 26 augusti 2016 21:16

Tjenare! Nu var det ett tag sedan jag skrev på bloggen. Mycket har hänt. Jag har flyttat till en ny stad, jag och min sambo bor nu i en etta på lite över 30kvm. Men så är det just nu. Självklart så kommer vi att flytta till större så småningom. Men d...

Av Jill - 26 augusti 2016 21:09

...som ligger mig väldigt ömt i hjärtat. När jag kom ut som lesbisk så var de flesta inte förvånade. Så den processen var inte så svår. Men nu har jag en till hemlighet som jag inte riktigt vet hur jag ska komma ut med, något som kommer förändra alla...

Av Jill - 8 juni 2015 15:48

Vad hade jag väntat mig? Att han skulle bli frisk och sig själv igen? Att helt plötsligt skulle ställa sig upp från sängen och krama mig en sista gång. Kanske fann jag lite hopp, kanske trodde jag att min enda pappa skulle bli frisk, men det blev int...

Av Jill - 11 maj 2015 20:34

I November i år kom beskedet. Du hade bara ett halvår kvar att leva. Det kändes som om hela min värld rasade samman. En depression som redan låg och väntade på mig bubblade upp och jag blev sjukskriven. Som jag hade sett fram emot sommaren,du och min...

Av Jill - 5 maj 2015 23:35

Klockan är runt fyra på morgonen den 15:e April i år, plötsligt vaknar jag av att telefonen ringer. Det är mamma, hon ringer om att min pappa precis har gått bort. Jag vet inte vad jag ska säga utan blir tyst i något som känns som en evighet. Vi lägg...

Presentation


Hej alla glada!
Här är en tjej på 20 tokkära vårar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards